Ik wil een bikini body, zal het me lukken?

Sinds 7 juni doe ik mee met de Vet Verlies Challenge van de Droog Train Academy. Mijn doel is een killer bikini body, zal het me lukken?

Terwijl naar mijn idee iedereen in de ‘self love’ fase is, ga ik toch nog een poging wagen voor een killer body. ‘Waar zit dat vet dan?’ vraagt iedereen, hartstikke lief en laat ik ook niet overdrijven want ben heel happy met m’n lijf. Maar ach, iedere vrouw heeft toch nog wat te wensen over?

De Droog Train Academy (DTA)

‘Alles blijven eten wat je wilt en toch afvallen!’ Nou dat leek me wel wat, maar klonk te mooi om waard te zijn. Henry en Rinus, twee fitte boys laten op hun website zien hoeveel mensen ze al wel niet geholpen hebben en ze absoluut geen Bullshit verkopen!

henry en rinus van DTA

Ik had me toch maar eens aangemeld voor de (‘spam’) mail en dit hebben ze ontzettend slim aangepakt. Ik ben aardig bekend in de marketing en hun email funnel is top ingericht. Dit zegt je waarschijnlijk niks, maar dat geeft ook niet. Op een leuke wijze weten ze je aandacht vast te houden met grappige verhalen, voorbeelden en leuke memes. Met uiteraard aan het einde van de mailings een aanbieding. Je kunt bijvoorbeeld beginnen met een e-book alvorens je daadwerkelijk de vetverlies challenge gaat doen.

De vetverlies challenge

Ik had me twee maanden geleden weer wat nieuwe maan doelen gesteld en daar hoorde afscheid nemen van mijn eeuwige zwembandje bij. Ik had al aardig wat methodes geprobeerd van balansen tot keto en vegan tot intermitting fasten. Ook heb al heel wat boeken gelezen en diverse sporten gedaan, maar mijn buikje kan niet zonder mij.

Om het te doen laten slagen heb ik echt een stok achter de deur nodig en nu ik meer tijd heb als digital nomad, er minder feestjes zijn en Kevin ook in de fit modus is, leek me dit het juiste moment. Ik wilde wel een echte commitment aangaan en daarom koos ik voor de 8 weken challenge, waarin je wordt begeleidt en gemotiveerd door andere deelnemers. Je betaalt er ook een aardig bedrag van €127,- voor en die wil je ook niet zomaar weggooien, slimme mannen 😉 Een gouden combinatie dus en logisch dat het resultaten oplevert.

bikini body
resultaten dta vetverlies challenge

Aan de slag

Twee weken geleden 7 juni was het zover en ik had al gezien dat er meer dan 700 deelnemers zijn! Naast dat ik denk ‘zo dat is een goudmijntje’, vraag ik me ook af hoe ze dit gaan organiseren? Maar de mannen werken met een team en hebben dit kunstje al vaker gedaan. Via een facebook groep wordt alles gecommuniceerd en krijg je een week voor aanvang ontzettend veel informatie en gingen de mannen live om kennis te maken en nog wat huishoudelijke mededelingen te doen.

geen blad voor de mond

Door de mailings, social media (en hun waarschuwingen) wist ik al dat ze lekker zichzelf zijn en zeker geen blad voor de mond nemen. Iets wat mij als geboren Tukker wel past.

Alle informatie had ik tot me genomen en ik was al een beetje begonnen om alvast aan het idee te wennen en ik niet direct in een gat zou vallen. Maar eigenlijk zijn er maar een paar basisprincipes waar je je aan moet houden en tijdens de challenge krijg je steeds meer handvaten om te gaan fine tunen.

Wat zijn dan die basis regels?

  1. Meet al je waardes; Je ontvangt een excelbestand en daar voer je al je beginwaardes in. Dit was voor mij wel even een uitdaging omdat ik reis en niet beschik over een weegschaal of meetlint. Ik ben dus in de supermarkt op zo’n grote groente weegschaal gaan staan en met een touwtje meet ik mijn lichaamswaardes om vervolgens langs een rolmaat te leggen.
  2. Track je voeding; Uit het excelbestand rolt nav je gegevens je caloriebehoefte en daarbij behorende macro’s. Ze raden aan om de app MyFitnessPall te gebruiken, maar zelf heb ik de voorkeur voor Yazio.
  3. Ga bewegen; Er zijn diverse programma’s te volgen die de Droog Train Academy je toe reikt. Super fijn dus, want zo is er voor niemand een excuus om niet te bewegen. Zelf volg ik het Body Weight programma, omdat ik niet altijd naar een sportschool kan tijdens het reizen.

De eerste twee weken

De timing was voor mij misschien niet zo handig, want op 7 juni besloten we naar een andere bestemming te reizen. Het backpackers eco lodge Distant Relatives is waar we verblijven en er iedere vrijdag pizza avond. We beschikken ook niet over een eigen keuken, maar er is een gezamenlijke waar je liever niet te lang verblijft (zie foto). Ik word dus aardig op de proef gesteld!

lekker koelkastje

Maar Kevin is ook gemotiveerd en helpt me de juiste keuzes te maken. Samen sporten we thuis of in de nabij gelegen gym, eten we veel groentes en kip en bestellen we alleen gezonde gerechten van de kaart. Ook staat de wind goed en kite surfen we de afgelopen twee weekenden non-stop.

Het is even een gepuzzel met de juiste macro’s, vooral met de hoeveelheid eiwitten liep ik nog te stoeien. Eiwit poeders zijn we hier nog niet tegen gekomen, maar eigenlijk wil ik ook zoveel mogelijk eiwitten uit voeding halen. De hoeveelheid calorieën gaan me aardig goed af, ik mag 5 dagen 1640 kcal nuttigen en 2 dagen wat hoger zo’n 1850 kcal. Ik blijf hier iedere keer prima onder zonder een honger gevoel te hebben.

bikini body
healthy bowl

Al resultaat?

Hoeveel resultaat kun je hebben na twee weken? Uit het meten is er wel wat resultaat te zien en ik denk ook een ietsiepietsie verschil in de foto’s. Maar ik denk wel dat het vooral ook mentaal is. Je kent het wel, dat gevoel dat je wat fatsig bent na het leeg bikken van een zak chips of je je fit en slank voelt na een workout in je strakke sexy gym legging.

Toch had ik met de start van de derde week wegen wel ff een dipje, want er is ineens een kilo bij op en de cm bleven aan einde van week 2 ook hetzelfde. Verwacht ik te veel wonderen of ben ik te ongeduldig?

start, na 1 week en na 2 weken

Benieuwd naar mijn progressie? schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief! Dan kan ik je op de hoogte houden.

👉 Volg Jes Worry Less eens op Instagram of Facebook
👉 Lees hier wat ik voor jou kan doen!
👉 Minder stress met Jes
👉 Download hier je Paradise Screensaver voor een beter uitzicht

About the author

Ik ben Jesmin, maker van deze blog. Ik deel hier graag mijn 'morgen zonder zorgen'. Hoe je kunt werken, reizen en wat meer van het leven kunt genieten, zonder (financiële) zorgen voor later.

Comments

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt cookies. Bij gebruik van deze site, accepteer je het gebruik hiervan.  

Share on Social Media